16 mei

16 mei 2014 - South San Francisco, California, Verenigde Staten

Het was me het dagje wel.Vanmorgen om half zes wakker. Niet zo gek want we gingen slapen om 20.00 uur. ( Hollandse tijd  is dat 5.00 s nachts) dus nu zijn we nogal van slag.

Op tijd eruit ,douchen,ontbijten en de campercentrale gebeld.

Even een teleurstelling,we kunnen de camper pas om half twee ophalen.

Er is een taxichauffeur verbonden aan het hotel,die ons voor een aardig prijsje(!!!!)wilde brengen, want met een reguliere taxi werd het heel duur. Dat aanbod hebben we geaccepteerd, maar je loopt er echt op stuk. Maar wat moet je? Openbaar vervoer was ook geen optie. We zijn meteen gegaan en dachten daar wel een kop koffie te drinken terwijl we wachten. We waren er om 10 uur en wat denk je....we konden bij uitzondering alvast een andere camper meenemen,wat een mazzel.

Alles werd geregeld en nagelopen en weldra konden we op weg. Boodschappen gedaan bij een enorme supermarkt,waarvan we dachten dat het een soort Makro was. Wij bang dat we een pasje nodig zouden hebben,maar wie zouden het wel zien. We zijn tenslotte buitenlanders,niet waar.....de kar volgeladen, en door een zeer vriendelijke Amerikaan geholpen bij de kassa. Weer erg nieuwsgierig waar we vandaan kwamen en waar naar toe.

Toen getankt en schrik niet 150 dollar afgerekend. Maar ook daar waren we op voorbereid. met de Garmin van Marcel en Madelon onze volgende lokatie opgezocht en dat was heel ideaal! We reden er in 1 keer naar toe. Eerst heel druk,maar het werd steeds rustiger en mooier. Het leek wel op Toscane. Daarna kwamen de bossen.

en wat zijn de wegen hier in slechte staat. Allemaal bobbels en kuilen,alles rammelde.

Wel hele mooie vrachtwagens gezien!

Om kwart voor vijf kwamen we bij de camping aan. Erg mooi en rustig.  Deze hadden we al geboekt in Nederland voor twee nachten: Yosemite pines rv resort bij Groveland. Dat is echt een typisch Amerikaans stadje,compleet met saloon.

Oh ja, we "mogen" morgenavond mee met de hooiwagen over de camping en daarna marshmallows roosteren., leuke uitnodiging,maar we denken er nog even over na haha.

nu zitten we in het zonnetje,het is warm,dus tijd voor een budweiser.  Straks voor het eerst de barbecue aan.

de adapter om de foto's te importeren is stuk,dus helaas nog geen foto's. W moeten eerst een nieuwe zien te vinden.

Morgen staat yosemite op het program dus de wandelschoenen gaan aan.

1. Astrid:
    17 mei 2014
    Gelukkig dat jullie de camper mee kregen!
    Wat een joekel van je b.b! ziet er stoer uit!
    Leuk om de verhalen te lezen! xx
  2. Michiel:
    17 mei 2014
    Nice! Hier is het ook prachtig weer. Geen wind, volle zon, geen wolkje te zien. De supermarkt was een Walmart zeker? De US staat er helemaal vol mee.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal!
  3. Marjolein:
    Leuk hoor! X