15 mei, vetrek naar San fransisco

15 mei 2014 - Hoofddorp, Nederland

Vandaag gaat het echte verhaal beginnen.

Vanmorgen zijn we om 6.15 uur opgestaan en om 7.15 uur naar schiphol gereden door Philip, die dit spontaan had aangeboden.

Alles verliep heel soepel. Nog even een broodje en koffie en we konden naar de gate.Vertrek om 10.00 uur.  De hele vliegreis zou 11 uur gaan duren.Een hele zit dus.

We hadden een plek bij het raampje en hebben hele mooie dingen gezien.(als het niet bewolkt was.) We vlogen over IJsland en Groenland helemaal wit van sneeuw en ijs en ijsschotsen.Daarna Canada en Amerika.(foto's volgen nog)

Ondertussen al behoorlijk last van mijn rug van dat zitten.

Bij San fransisco aangekomen hadden we een schitterend zicht over de baai,de brug en de stad. We vlogen er in een rondje omheen.Uiteindelijk landden we om 12 uur ( bij jullie inmiddels 9 uur s'avonds. Het was er 27 graden.

De douaneperikelen namen enorm veel tijd in beslag (zo'n 1 1/2 uur.)Daarna nog een tijd op de shuttle gewacht en naar het hotel gereden.

We hebben de koffers daar neergezet en zijn meteen naar de stad gereden met een taxi. Aardige man, vertelde veel en vroeg veel, over wat we allemaal gaan doen. Zelf was hij nog nooit in Yosemite geweest. Maar ja, dat hebben wij in Nederland ook, haha. We zijn tot Fisherman's Warf gereden en bij pier 1 uitgestapt. Vandaar gelopen tot aan pier 39. (ai, al 1 blaar te pakken)en daar de zeeleeuwen gekeken en pelikanen! Wat een mooi gezicht was dat (ook deze foto's volgen) Alcatraz zagen we liggen en in de verte de Golden gate bridge. Wat een leuke stad  en aardige mensen! Als je er maar uitziet of je iets zoekt,komt er snel iemand op je af om je te helpen.

We hebben nog een biertje gedronken en een broodje kip gegeten bij een leuk restaurantje, met wederom aardige bediening en inmiddels was het 6 uur (bedenk het is dan 3 uur 's nachts bij jullie en voor ons gevoel ook voor ons. Maar ja, nog klaarlichte dag en warm! Toch maar een taxi genomen terug en om 10 voor 8 was dit verhaal klaar. Ik ga slapen, Ben moe. Wat een indrukken zo'n eerste dag! Morgen vroeg op, de rv ophalen, Spannend! Truste!

1. Michiel:
    16 mei 2014
    Klinkt goed! Ben wel jaloers hoor! Ik heb nog aan jullie gedacht om 9 uur. Fijn dat het goed gaat! (Filip is met een F trouwens. :P )
  2. Astrid:
    16 mei 2014
    Goed om te horen dat jullie een goede vlucht en goed zijn geland!
    Nu al een blaar,dat is balen,haha....
    idd een raar idee dat het nu vroeger is als in Ned. het is nu hier ook lekker weer, hopen dat het zo blijft.
    Succes met rijden in de sv. spannend! idd, veel nieuwe indrukken, leuk hoor!! geniet er van.
    xx
  3. Regina:
    16 mei 2014
    Fijn om te horen dat zo'n mooie vlucht hebben gehad, dat zal idd bijzonder mooi zijn, Groenland en Ijsland vanaf boven te zien!!
    Heel veel camper plezier op dag 2.....!!!
    Liefs van ons XX
  4. Fred en jacq vonk:
    17 mei 2014
    Geweldig luitjes wat een belevenis en dat op de eerte dag, er komen er nog vele hierna .geniet ervan en beleef het intens dan vervaagt het niet.