Bezoek Alcatraz

4 juni 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag (helaas) het laatste onderdeel van onze reis. Het bezoek aan het eiland Alcartaz wat we in Nederland via het reisbureau al geboekt hadden. Voor we daar naartoe gingen hebben we eerst de camper ingeleverd in Fremont dat 40 mijl rijden was. Ik voorop en Velma er achteraan in de huurauto. Na het inleveren koers gezet naar  The hotel California in het centrum van San Francisco. We werden via de navigatie over de Bay-bridge geleid wat ook weer mooie ervaring was. Hierna zijn we via China-town wat het grootste op de wereld is ( buiten Azië na natuurlijk ) naar pier 33 gelopen. We kwamen mooi op tijd aan voor de boot die ons naar het eiland bracht. Daar aangekomen naar het jailhouse gelopen en een audiorondleiding gedaan. Het was allemaal  zeer indrukwekkend wat je daar zag als je je voorstelde wat er daar heeft afgespeeld. Ook de cel ven Al Caponne bekeken. Na dit bezoek weer terug gegaan naar het vaste land. Het was intussen flink gaan waaien en koud geworden en we waren blij dat we weer aan de wal waren. Na wat gedronken en gegeten te hebben op de Fisherman's warf weer naar het hotel gelopen ( via de Starbucks ) om bij te komen van deze weer zeer drukke dag.

1. Fred en jacq vonk:
    5 juni 2014
    Geweldig hoor al deze indrukken en belevenissen dit waar je jaren op terug kan blikken ,jammer dat het eind in zicht is maar thuis zijn er ook weer nieuwe belevenissen oma en opa .
    Bedankt dat we mee mochten reizen ,gr fred en jacq
  2. Astrid:
    5 juni 2014
    leuke selfie!

Goeden vlucht en suc6 met de jetlag!

xx