Yosemite national park

17 mei 2014 - Groveland, Verenigde Staten

Superdag gehad vandaag!Weer vroeg wakker,beiden met hoofdpijn. W.s. Toch nog door het tijdsverschil.

Toch op tijd opgestaan, om kwart over 7 ,douchen,ontbijten ( buiten in de zon)en spullen gezocht voor onze dagtocht.

we gingen met de bus van 9.15 en daar moesten we op tijd gaan staan volgens de campingvrouw, want de bussen zijn heel stipt. Dat was ook zo.

De rit duurde 1 1/2 uur en was zoooo mooi.Dwars door bossen en langs vergezichten.

Dit gedeelte was vorige zomer getroffen door bosbranden en het was een enorm gebied wat verbrand was. Vreselijk troosteloos soms.Een man in de bus had zijn huis verloren en wilde het  gebied nog eens zien. Hij vertelde er veel over.

In het park was het enorm druk (weekend).

We liepen eerst de Misty trail. Zou ongeveer 3 uur duren naar de Vendall fall.Het eerste deel ging goed. Wel stijl omhoog maar met verhard pad. Het was prachtig. Het tweede stuk was onverhard,maar niet zo stijl. Later werd het klauteren over rotsblokken die glad en nat waren. Maar wat was het mooi!!!!!!!!we liepen langs de Merced rivier, vol stroomversnellingen.

We kwamen bij een prachtige waterval en moesten naar boven klauteren en werden door en door nat.We hebben het gedeeltelijk gedaan,want het was ook koud daardoor.Maar het was geweldig!

Teruglopen was appeltje/eitje. Onderweg gingen we nog even van het pad af en klommen op een rots bij de rivier met uitzicht op de Vernal fall.Daar werden we melancholisch van.

Onze eerste vakantie waren we op de Veluwe bij de waterval van Loenen en nu zitten we hier.....dan hebben we het niet verkeerd gedaan.

Bbij terugkomst bij het visitor centre dronken we een biertje en daarna zijn we naar de yosemite fall gelopen. Ook al zo mooi!!!!!!

we waren precies op tijd voor de bus en na 1 1/2 uur weer terug op de camping.

Toen we net zaten kwam de hooiwagen langs,maar die lieten we maar voorbij gaan,haha.

Maar het kan nog erger hoor... Nu zijn ze tegenover ons in het paviljoen aan het line- dancen.

zo de bbq staat aan.Morgen vertrekken we naar Sequoia np.