Avila beach

1 juni 2014 - Avila Beach, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijtje zijn we weer vroeg op pad gegaan met onze "RV", zoals ze een camper hier noemen. Eerst nog een paar boodschapjes voor de laatste dagen en toen de 101 north opgereden. Deze was vlakbij de camping en leidde ons meteen de stad uit. De planning was dat we om half 1 zouden aankomen op de volgende camping, volgens de Garmin ,en dan te kijken of we vanmiddag een strandje konden pikken. En natuurlijk lukte deze planning weer, zoals bijna alles in deze vakantie helemaal volgens ons plan was verlopen. De enige afwijking in ons plan was de camping in Utah, bij Zion die vol was, maar dat was ook snel opgelost. De camping lag 3 Miles van het strand en we konden fietsen huren op de camping. Dat hebben we gedaan. Heeft Tim toch nog gefietst op zondag,haha. Het strand was van het plaatsje Alvila, bij SAN Luis Obispa. Lekker zo'n ritje en we waren er snel. Eerst de lange pier opgelopen,waar veel mensen aan het vissen waren en veel vingen. Ook een pelikaan was aan het vissen,mooi gezicht hoe die steeds in de golven dook. Er waren veel gezinnen die op het strand aan het bbqen waren. Mooi geregeld hier. Het was echt zondag. We hebben een terrasje gepakt, want ja....ook dat was er. Die hebben we nog amper gezien. Daarna op het strand,lekker even een dutje gedaan. Maar om kwart over vijf werd het toch al fris. Er stond een stevig briesje en die was koud, dus we zijn terug gereden en bij de "RV" een biertje genomen met chippies, want het is tenslotte zondag. Nog een was in de machine gegooid, ook weer geregeld. Morgen gaan we verder richting Carmel en Monterey,over de highway 1', oftewel de route langste Pacific ocean,de Big Sur. Het moet een geweldige route zijn met veel uitzichtpunten. Ben benieuwd. In Monterey proberen we nog een boottocht te maken om walvissen en dolfijnen te spotten. We hopen dat het lukt.